Nagelbitare?

Biter du på naglarna? Här är lite tips som jag ibland gör själv och som jag hört från andra!


  • Måla naglarna med bas rock eller stopp och väx
  • Hitta konstruktiva sätt att distrahera dig när du känner dig orolig eller uttråkad (detta är ibland orsaken till nagelbitningen)
  • Om du (som jag) vill ha långa naglar, även om du är nagelbitare, kan du titta på naglarna och säga till dig själv att du vill ha ha långa naglar, inte korta nerbitna
  • Om du har naglarna målade, ser du inte att de växer. Och då biter du väll inte?  Då är de iaf lite längre när du tar bort det. Men kom ihåg! Om du målar naglarna ofta, se till att använda underlack, alltid!
  • Om du får en liten flik på naglen, som du bara vill pilla liiiiite på... NEJ! Säger du då. Då är det bra att alltid ha en nagelfil till hands. I fickan, i väskan, på skrivbord eller nattduksbordet. Fila bort den fliken i stället

 

Jag biter på naglarna när jag är "uttråkad", tex. att sitta att lyssa när någon pratar, som när vi har genomgång i matte eller NO. Ibland försöker jag att "hålla tummarna", hårt. Sitt sen och banka de lite mot varandra och så. Jag brukar också sätta mig på fingrarna.  :)

Men ibland är det så att naglarna är tunna och bryts av. Då är mitt tips att måla naglarna dagligen med ett nagelserum/nagel förstärkare. Jag använder Depend Nagelserum. Det är ofta svårt att använda det som underlack. Det måste tårka ordentligt!

 

Hoppas att detta var lite hjälp!

Kramizzar från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback