Naglarna på loggan!

Hej, tänkte berätta hur hag gjorde de naglarna som är på loggan!
Bara och börja då va?





Denna gjorde jag för bara nån dag sen. Målade med ett rosa Depend under
och ett turkåsblott från H&M på blommorna och prickarna. Först målade jag med det rosa, sen gjorde jag
blommorna i turkås, (det var dem som jag länkade till) och sedan gjorde jag lite prickar brevid med en manikyrsticka! Klart! Lycka till♥

Jag använde:










Kamoflagenagel. Denna var rättså svår men jag använde iaf en brun från MaxFactor, en grön från Depend och
en ljusgrön från Kiss Nail Art Paint. Jag la upp en klick av varje färg på ett litet papper. Sen tog jag en pensel (vanlig, vilken som hells eller en "nagelpensel") och provade att blanda för att få olika nyanser. Sen kletade
jag ut de färgerna jag valt i de formarna jag ville ha det. OBS! blanda inte färjerna med penslen till nagellacket, om fel nagellack hamnar på fel pensel, kan det vara svårt och få bort... Lycka till!☺





Detta är några enkla ränder. Jag började med att måla lila i bakrunden, sedan använde jag svart Depend Art Liner
och gjorde snea ränder. Och som sagt, börja upp ifrån och ner, det är lite lättare!
På denna bilden gjorde jag 3 ränder på varje nagel. Men du kan göra 1, 2 eller hur många du vill!
Jag hade ett lila nagellack från Depend och Svart Depend Art Liner




Lösnaglarna är köpta på Gekås Ullared ;)



Ha det gött kramiz från mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback