Frans manikyr Tomte

Hejhej!
Denna design behöver man ganske långa naglar för. Det kommer nästan att bli som en fransk manikyr men inte riiiiikgtigt.. ;)
Man ska inte ha denna design på alla naglar utan kanske bara på ringfingrarna eller tummarna.
Jag använde mig också utav ett manikyrsätt.
 
 
Börja med att lägga på ett baslack på naglen och måla sedan naglen ett eller två lager med ett ljusrosa lack (jag använde ett från Claudia french manicure)
 
Sen målar du tippen på naglen vit. Gör det lite vågigt brevid det rosa (se bild).
 
Måla den övre delen av naglen rött. (Obs, måla inte för långt ner på naglen). Du kommer att måla uanför, det gör jag också.
 
 
Här glömde jag att ta kort i mellan så det blir två steg i ett ;).
Lägg en klick rosa lack på ett papper, sen använder du en tandpetare eller en manikyrsticka och gör en rund/oval plupp övanför det vita.
Sen tar du ett vitt lack med en smal pensel eller så lägger du en klick vitt nagellackoch använder en t/m och så gör du som små täta bollar brevid varandra på kanten av det röda.
 
Sen så gör du samma sak igen med det svarta, smal pensel eller klick på pappret. Och så gör du två svarta pluppar som ögon över det rosa som skulle föreställa näsa.
 
Ientligen tror jag att jag skulle göra skägget högre eller näsan lägre ner... jaja :)
Avsluta med ett topplack och gör rent runtom naglen. Sen är det klart!
 
Resultat:
 
Jag använde:
 
Rosa: Kubiss nr. 66
Rött: Kubiss nr. 45
Svart: Depend nr. 39
Vitt: Claudia french manicure
Ljusrosa: Claudia french manicure
 
Ha det bra,
Linnea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback