Julstjärna

Hejhej!
 
Du behöver ha ganska långa naglar till denna design. Min blev inte så jätte bra för jag hade lite för bråttom så det hann inte torka helt imellan, så se till att det torkar! :) 
 
Börja med att lägga på ett baslack och sen målar du naglen ett eller två lager med ett rött lack. (glömde ta kort så blir en tidigare bild) Torka! ;)
 
Sen lägger du en klick guldigt nagellack på ett papper, sen använder du en manikyrsticka eller en tandpetare och så gör du en stor stjärna. Om det röda inte har torkat så kommer det att klumpa sig och bli "prickigt".
 
Sen, så gjorde jag ett litet kors brevid, det blir som en mini stjärna, och några ännu mindre prickar.
 
Avsluta med ett topplack och gör rent runt naglen. Klart!
 
Resutat:
Jag fyllde i det guldiga igen men hann inte ta kort på det på nytt, men tänk er att stjärnan är helguldig och inte så bucklig :)
 
Jag använde:
 
Guld: Nail Polish by H&M
Rött: Kubiss nr 45
 
Ha det bra och lycka till!
Linnea
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback