Polkagris

Hej
 
Denna design är inte så svår som den ser ut.
 
Börja med att lägga på ett baslack, sen målar du naglen grön.
'
 
Sen så har du två olika alternativ om hur du ska göra steg 2. Antingen lägger du en klick vitt nagellack på ett papper och gör en polkagris form på naglen med hjälp an en tandpetare eller manikyrsticka. Eller så gör du formen med en smal pensel (jag gjorde det senare alt.)
 
Låt torka. Sen lägger du en klick rött nagellack på ett papper. Sen måste du använda en manikyrsticka eller en tandpetare och sen gör du ränder på det vita. (På min så flöt två sträck ihop, det ska det hällst inte göra.)
 
Låt torka sen lägger du på ett topplack, sen är det klart!
Om du vill kan man göra två stycken polkagrisar i ett "kors".
 
Resultat:
Den är suddig jag vet, men jag tog den precis med min mobil och den har en skitkass kamera :(
 
 
Jag använde mig utav:
+ GRÖNT
 
Rött: Kubiss nr. 45
Vitt: Kiss nail art paint
Grönt: Depend inget nr.
 
Hade gött
Linnea

Kommentarer
Hanna säger:

jättefint!

2012-12-21 | 15:57:57
Bloggadress: http://minanageltips.blogg.se
Linnea säger:

Tack! :)

2012-12-21 | 16:24:23
Bloggadress: http://nageltipsaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback