Halloween designs (del 2)

Hej igen, jag här kommer fortsättningen på gårdagens inlägg ;)
 
Halloween design 2 
 
 
Börja med ett baslack, sen målar du naglen med två lager svart nagellack.
Jag vet att jag stötte till i kanten av naglen...
 

Sen gör du tre vita linjer från övre vänstra hörnet (se bild)
 
 
Sen gör du liksom vågor mellan strecken så att det blir ett spindelnät.
 
Topplack sen är design 2 klar! Jag tyckar att man kan ha såna här spindelnät på alla fingrar om man vill det eller bara på ringfingrarna och tummarna, och de andra helsvarta.
 
Halloween design 3
 

Börja med att lägga på ett baslack sen svampar du undre delen av naglen med vitt nagellack. Bästa resultat blir om du svampar men min svamp kolapsa typ... så jag fick måla ist men som sagt blir det bäst om man svampar.
 
Sen lägger man på ett glittrigt lack, jag tog guldglitter.
 
Sen gör du två svarta linjer från nedre högra hörnet och in mot mitten.
 
 
Sen gör man som på Design 2, liksom vågor så det blir ett spindelnät. Denna design tycker jag faktiskt att den blir väldigt snygg om man "slarvar" lite liksom? Annars gör man ju nogrannare. :)
Lägg på ett topplack och gör rent runt naglarna dör man målat utanför. så vart det klart!
 
Resultat bilderna!
 
Till alla designs använde jag:
 
Vit Claudia (inget nr.)
Guldglitter P & JOY nail enamel
Svart Depend nr. 39
Orange Kubiss nr. 32
Svart Kiss Nail Art Paint
Vit Kiss Nail Art Paint
 
 
Ha en bra Halloween nu allihopa!
Linnea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback