"Coola" naglar ;)

Hejhej!
Det är så roligt att ni fortfarande går in på bloggen även med tankte på min uppdatering!
Men nu har jag 3 designs på lager som kommer poppa upp. Ska sitta och göra de andra två till tidsinställda inlägg nu efter detta :)
Detta är min kompis händer, så det är därför det är på båda händerna ;)
 
Jaja, nu börjar vi.
 
Högerhanden
 
Börja med att lägga på ett baslack. Lägg sedan på ett eller två lager med vitt lack på alla dina naglar utom en. 
Välj också ut två lack uträknat det vita. (Jag använde turkos och rosa.) På den naglen som inte är vit ska du måla med en av de andra färgerna, jag tog rosa.
 
Gör en stor vit boll/plupp/cirkel på det rosa
 
Gör en lite mindre fjomboll i den tredje färgen, vilket jag tog turkos.
 
Börja nu om med rosa och sen fortsätter man så, mindre och mindre. När det börjar bli för litet för penslen så kan man lägga en klutt färg på en bit papper och använda en uppböjd hårnål.
 
På de fyra andra vita naglarna la jag på ett guldglittrigt lack.
 
 
Vänsterhanden
 
Börja med att måla alla naglar vita, och lägg sen på samma guldglittriga lack.
 
Sen väljer man något ord (ex. swag, yoolo peace) eller någons namn. Ta de två färgerna du hade på randbollen (jag hade ju rosa och turkos) och en eller två till. Jag skrev YOLO så jag hade samma färg (lila) på båda O:en. 
Så ja, nu skriver man ordet/namnet med färgerna. :)
suddig...
 

Lägg på ett topplack sen var det klart! 
 
Resultatet:
 
 
Ja, det är kladdigt runnt naglarna, men hon hade bråttom hem så vi hann inte ta bort det innan jag fota 
 

Jag använde dessa lacken:
 Oops, finger framför linsen :$
 

Turkos: Från H&M, inget nr
Vitt: Claudia, inget nr
Lila: Kiss nail art Paint
Rosa: Från H&M, inget nr
Guld glitter: P&JOY nail enamel, inget nr
 
Ha det bra!
Linnea
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback