Water spotted nail art

Hejhej!
 
Denna designen är inte min egna, och jag failade lite när jag gjorde den, men nu ska jag ändå visa er hur jag gjorde. :)
 
Börja med att lägga på ett baslack och måla sen din nagel vit.
Välj sen 3-4 neonfärger och måla med dem på olika områden över det vita. Det ska inte synas något vitt när du är klar.
 
Förberedelser:
 
Du behöver antingen en spraydesinfektion, eller ett "vanligt" hand desinfektions medel som tex pump eller bara en behållare, och isf en liten spray flaska.
Jag hade en handsprit på pump och pumpade över lite i en spray flaska. 
 
Sen behöver du en behållare med rumsvarmt vatten, tanpetare och tape. Jag använde frystape.
 
Sätt tape runt din nagel. Droppa i 4-6 droppar svart nagellack i vattnet. Lacket ska sprida ut sig som i "Water marbling". Spraya sen med desinfektions spriten från ca 20 cm avstånd. Doppa ner naglen i mönstret som du vill ha.
 
Ha kvar fingret i vattnet och räkna till 10. Ta sen ner en tandpetare och snurra så du får bort lacket som ligger på ytan och inte ska användas mer.
Ta upp fingret, ta bort tapen och lägg på ett topplack. Klart!
 
Mitt resultat:
 
 
 
Jag använde:
 
Turkos: Depend, nr 54
Orange: Depend, nr 133
Gul: Depend, nr 35
Svart: Depend, syns inte riktigt, men jag tror dte är nr 39
Topp/baslack: IsaDora, nr 600
Rosa: Claudia, nr 160
Vitt: Claudia, inget nr
 
Lycka till!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback